- Estimulazio goiztiarra sortu zen mugimenduan arazoak zituzten haurrei laguntzeko. Estimulazio hau irakasleak haurrari egiten dizkion mugimendu eta ariketa fisikoetan oinarritzen da , helburua izanik beraien garapen egokia sustatzea.
- Ariketa bakoitzak helburu eta artikulazio baten trataera dauka eta hori lortzeko ezinbestekotzat hartzen da haurra gustura egotea.
- Ariketak estimulazio goiztiarrean adituak diren pertsonak aurrera eramaten dituzte.
- Lan egiteko ikuspegi desberdinak aurkitu ditzakegu, baina gaur egun probatua izan da egokiena dela gurasoek prozesuetan parte hartzea, haurrak aurrerapen nabariagoak izaten dituztelako.
- Hala ere, ez da beti egokitzat hartu estimulazio hau, haurrari behartzen zaiolako mugimendu berriak egitera nahiz eta horretarako prestaturik ez dagoen. Ondorioz, haurrarenbeharrei erantzuteko ikuspegi berri bat proposatu zen:
o
Haur guztiek ez dituzte gauza berak
egin behar, bakoitzak bere garapen erritmoa duelako.
o
Haurra ingurugiro egoki bat izan
behar du segurtasunez aurrera egiteko.
o
Beharrezkoa da heldu batean
presentzia, segurtasuna transmititzeko.
o
Egunerokotasunaren ekintzak
ezinbestekoak dira bere garapenean eta arreta eskaini behar diegu.
- Haurren garapen eremuak eta haien psikologia ezagutu behar dugu beraientzat egokiak diren jarduerak lortzeko, beti kontuan izanik eskubideak dituzten pertsonak direla.
- Garapena bere osotasunean ulertu behar dugu.
Dokumentu originala: http://didacticaeducacioninfantil.wikispaces.com/La+Atenci%C3%B3n+del+Desarrollo+Infantil+desde+una+Perspectiva+de+Derechos
No hay comentarios:
Publicar un comentario