Ana Casas eta Leire Darretxe unibertsitateko irakasleei egindako elkarrizketaren analisia:
- “ Normala” da, desberdina izatea.
o
Integrazioa: Errealitate “ normal”
horretan, “ desberdinak” diren pertsona horiek integratzea suposatzen du.
o
Inklusioa: Inklusioaren
ikuspegitik onartzen dugu hasiera-hasieratik guztiok desberdinak garela eta
guztiok eskubide berdinak ditugula eskola arruntetan egoteko. Ikuspegi
honetatik ulertzen dugu guztiok berezitasunak ditugula eta elkarbizitza
sustatzea dugula helburu.
- Inklusioa prozesu bat da eta posiblea da, praktikan hainbat eredu inklusibo ezagutzen direlako.
- Beste begirada bat eskaini behar diogu gizartearen arlo guztiei eta etiketak kendu, ulertzeko guztiok pertsonak garela gure behar indibidualekin.
- Eskola inklusiboak aurre egin behar dio aniztasunari. Baina, zer da aniztasuna?
o
Kultura, interesak, ikasteko
erritmoak, izaerak, trebetasunak…
o
Ez da zerbait negatiboa.
o
Naturala da.
o
Bakarrak eta errepika ezinak
egiten gaitu pertsonak bezala.
- Inklusioa prozesu bat baldin bada, nondik hasi?
o
Hausnarketak egin.
o
Curriculum irekiak sortu:
egokitzapenak eta aldaketak emateko
aukerak eman.
o
Eskolaren antolaketa birplanteatu.
o
Gelan irakasle bakoitzak aldaketak
eman behar ditu haur guztiek aukera berdinak izateko.
o
Haurren mikrosistemetatik hasi
behar gara, agian ez da posible eskola osoko funtzionamendua aldatzea, baina
bai ordea gelakoa irakaslearen lanaren bitartez.
- Behar bereziak dituzten haurrak tutoreen ardurapean egon behar dira, nahiz eta Pedagogia Terapeutikoko eta Laguntza Irakaslearen ekarpenak izan. Guztien inplikazioa eta elkarlana ezinbestekoa da.
- Ikaslea ez da arazoa, arazoa sistemaren antolaketa eta erantzuna da.
- Inklusioa ez da soilik aniztasun
horretatik datorrenarentzat, guztiontzat da.
- Familia askok beldur dira inklusioa beraien seme-alaben geletan gauzatzeaz, baina informazio falta dutelako da, aniztasunak gelak aberasten dituelako.
Textu originala: http://didacticaeducacioninfantil.wikispaces.com/page/pdf/Ez+da+autista+ume+bat+da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario