miércoles, 20 de noviembre de 2013

IKASKUNTZA KOMUNITATEAK



IKASKUNTZA KOMUNITATEAK:

1      PRAKTIKA ALDATZEKO
  

  •  Gaur egun bazterketa egoera desberdinak. Egoera desberdinen aurrean gaude, eta hizkuntza da egoera horri aurre egiteko teknika. 
  •   Hizkuntza oinarrizko elementuak
  •    Eredu orokortzailea:

      •   Irakaslea. 
      •   Metodologia. 
      •    Edukiak. 
      • Ebaluazioa.

  •     Eskola porrota eta bizikidetasun arazoak neurri baztertzaileak dira.
  •    Gure helburua: 
      •     Desberdintasunak gainditzea.
      • Pertsona guztiendako kalitatezko hezkuntza, hau da, ikasle bakoitzak ahalik eta gehien ikastea.


2.      OINARRIZKO PRINTZIPIOAK

  •   Komunitateko kide guztiek parte hartzea.  Guztiak parte hartu behar dute eta ez dugu inork baztertuko: irakasleak, familiak, eskolan dauden beste langileak, boluntarioak, beste elkarteak … Ondorioz, erabakiak guztien artean hartuko dira, ez bakarrik pertsona zehatz batzuen artean. 
  •   Aurretiko prestakuntza egin.  Ikaskuntza komunitatea aurrera eraman nahi baldin badugu, aurretiko prestakuntza bat egon behar da.
  •    Lankidetza.  Lankidetza gelaren barruan eta kanpoan eman behar da, eskola komunitateko kide guztiekin.
  • Kudeaketa.
      •   Batzorde mistoak.
      •  Komunitateko egiteko zehatak. 
      • Kudeaketa ez da bakarrik eskolak eta irakasleek egiten dituztenak, baizik eta beste elementuak ere sartzen dira. 
      •    Komunitate kide bakoitzeko egite zehatzak sartu behar dira.
  •     Konpentsazio planteamenduetatik, inklusio planara.
      •   Ikaskuntza konpentsatorioa. 
      • Oro hartzailea.                                
      •   Inklusibo.
  •     Ikaskuntza ardatza da.
      •   Ikaskuntza gauza guztien ardatza da. 
      •   Ahalik eta gehien ikas dezaten. 
      •   Ikaskuntza konplexua. Eduki, talde eta pertsona desberdinak ditugu, beraz gure hezkuntza plangintza horretara egokitu behar dugu. 
      •   Ikasketa ordutegia zabaldu. 
      •  Jantokia hezigarria. 
      •  Eskolaz kanpoko jarduerak aberasgarri.

3.GIZARTE INKLUSIBOA

  •     Lehentasuna – bazterturiko ikasleak.
  • Estereotikoak saihestu behar ditugu, itxaropen txikiak alde batera usteko.
  •   Oztopoak ezabatu.
  • Familiekin partaidetza.
  •      Komunitatearen lankidetza eta laguntza behar dugu.

4 FASEAK:

1.       Sentsibilizazioa.
2.       Erabakia hartzea.
      •   Klaustroaren  %80a  ados egon behar da. 
      •   Eskola- Kontseiluak onartu behar du proiektua
      •    Administrazioa onetsi behar du.
3.       Ametsa
4.       Lehentasunak aukeratu.
5.       Plangintza egin, irtenbideak bilatzeko lehendik aukeratu ditugun lehentasunei aurre egiteko.
6.       Martxan jarri. 


Testu originala: Ikaskuntza komunitateak. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario