IDAZLEA: Gerardo Echaita
ARGITALETXEA: Narcea.
Ona hemen Gerardo Echaitak idatzitako liburuaren idei nagusiak:
- Pertsonen bizi-kalitatea pentsatu behar dugu eta ez segregazioan. aniztasuna eskolaren ezaugarri bat da, eta positibotzat hartu behar dugu. Guztiok desberdiank gara eta guztiok zailtasunak izan ditzazkegu gure eskola prozesuan zehar.
- Etiketak eta diagnostiko zehatzak alde batera utzi behar ditugu, horren arabera sinezmen batzuk sortzen ditugulako haurrengan, ondoren beraien garapena baldintzatuko dituenak.
- Inklusioa gizartearentzat positiboa den zerbait bezala ikusi behar dugu, baina eskoletan gauzatu ahal izateko eskola komunitate osoa inplikatu behar da, bai bere ekimenarekin eta bai bere formakuntzarekin.
- Laguntza pedagogikoa ezin dugu murriztu Hezkuntza Berezietako eskoletara edota Hezkuntza Premia Bereziak dituzten haurrei. Laguntza eta baliabide guzti horiek eskola guztiari eskaini behar diogu, irakasle eta ikasleak horretan aurrera eginez.
- Aniztasunean bizi den gela batean, Hezkuntza Premia Bereziak dituzten haurrek ez dira klaseko jardueretatik aldendu behar, baizik eta parte hartu behar dutela, plangintzan aldaketak eginez beharrezkoa bada.
- Ikasle guztiak parte hartu dezaten, irakasleak plangintzan eta antolaketan beharrezkoak diren aldaketa indibidual zein taldekoak egin beharko ditu.
- Ulertu beharra dago haur batek bere hezkuntza prozesuan aurrera egiten ez duenean ez dela soilik dituen " ezgaitasunengatik", baizik eta bere inguruak jartzen dizkion oztopo eta ezintasunengatik.
- Inklusio eskolatik hastea gizarte esklusioa alde batera usteko irtenbide bakarra da.
- Beste egoera posiblea da, baina lehenik eta behin aldaketa sakonak eman behar dira kulturan, sozialean, eskolan, antolaketan...
- Posiblea da, Hezkunza Inklusiboan praktika positiboak ezagutu ditugulako.
- Prozesu honetan, eskola komunitateko zein gizarteko kide guztik murgindu behar ditugu: familiak, langilean, ikasleak... beraiekin talde - lanak sortuz.
- INDEX FOR INKLUSION, txostenaren erabilpena eskoletan garrantzi handikoa izan daiteke, honek eskolaren ikerketa bat egitera bultzatzen gaituelako eta ondoren aldaketak emateko pausuak eskaini.
No hay comentarios:
Publicar un comentario