martes, 26 de noviembre de 2013

EDUCACIÓN PARA LA INCLUSIÓN O EDUCACIÓN SIN EXCLUSIONES.


IDAZLEA: Gerardo Echaita

ARGITALETXEA: Narcea.



Ona hemen Gerardo Echaitak idatzitako liburuaren idei nagusiak:

  • Pertsonen bizi-kalitatea pentsatu behar dugu eta ez segregazioan. aniztasuna eskolaren ezaugarri bat da, eta positibotzat hartu behar dugu. Guztiok desberdiank gara eta guztiok zailtasunak izan ditzazkegu gure eskola prozesuan zehar.
  •  Etiketak eta diagnostiko zehatzak  alde batera utzi behar ditugu, horren arabera sinezmen batzuk sortzen ditugulako haurrengan, ondoren beraien garapena baldintzatuko dituenak.
  • Inklusioa gizartearentzat positiboa den zerbait bezala ikusi behar dugu, baina eskoletan gauzatu ahal izateko eskola komunitate osoa inplikatu behar da, bai bere ekimenarekin eta bai bere formakuntzarekin.
  •  Laguntza pedagogikoa ezin dugu murriztu Hezkuntza Berezietako eskoletara edota Hezkuntza Premia Bereziak dituzten haurrei. Laguntza eta baliabide guzti horiek eskola guztiari eskaini behar diogu, irakasle eta ikasleak horretan aurrera eginez.
  • Aniztasunean bizi den gela batean, Hezkuntza Premia Bereziak dituzten haurrek ez dira klaseko jardueretatik aldendu behar, baizik eta parte hartu behar dutela, plangintzan aldaketak eginez beharrezkoa bada.
  • Ikasle guztiak parte hartu dezaten, irakasleak plangintzan eta antolaketan beharrezkoak diren aldaketa indibidual zein taldekoak egin beharko ditu.
  • Ulertu beharra dago haur batek bere hezkuntza prozesuan aurrera egiten ez duenean ez dela soilik dituen " ezgaitasunengatik", baizik eta bere inguruak jartzen dizkion oztopo eta ezintasunengatik.
  • Inklusio eskolatik hastea gizarte esklusioa alde batera usteko irtenbide bakarra da.
  • Beste egoera posiblea da, baina lehenik eta behin aldaketa sakonak eman behar dira kulturan, sozialean, eskolan, antolaketan...
  • Posiblea da, Hezkunza Inklusiboan praktika positiboak ezagutu ditugulako.
  • Prozesu honetan, eskola komunitateko zein gizarteko kide guztik murgindu behar ditugu: familiak, langilean, ikasleak... beraiekin talde - lanak sortuz.
  • INDEX FOR INKLUSION, txostenaren erabilpena eskoletan garrantzi handikoa izan daiteke, honek eskolaren ikerketa bat egitera bultzatzen gaituelako eta ondoren aldaketak emateko pausuak eskaini.

No hay comentarios:

Publicar un comentario