LAN TALDEA:
• Mel Ainscow katedratikoa, Hezkuntza Premietarako Zentroa, University of Manchester
• Kristine Black-Hawkins, ikertzailea, Open University.
• Tony Booth, Hezkuntzaren Ikerketarako Zentroko katedratikoa, Canterbury Christ Church University College
• Chris Goodey, Gurasoen Kontseiluko presidentea, London Borough of Newham
• Janice Howkins, Laguntza Pedagogikorako zuzendaria, Whitmore High School, London Borough of Harrow
• Brigid Jackson-Dooley, Cleves Primary School-eko zuzendaria, London Borough of Newham
• Patricia Potts, ikertzaile-ondokoa, Canterbury Christ Church University College
• Richard Rieser, Inklusiorako irakasle aholkularia, London Borough of Hackney, eta Hezkuntza Premia Berezietako Taldeko kidea
• Judy Sebba, unibertsitateko irakaslea, Hezkuntza Eskola, University of Cambridge.
• Linda Shaw, zuzendarikidea, Hezkuntza Inklusiborako Ikerketa Zentroa.
• Mark Vaughan, zuzendarikidea, Hezkuntza Inklusiborako Ikerketa Zentroa.
Hona hemen “Hezkuntza inklusiboaren ebaluazioa eta hobekuntzarako gida” txostena non inklusioa eskoletan sustatzeko informazio guztia aurkituko dugun. Eusko Jaurlaritzaren hitzaurrean, esaten digu hauek direla eskola inklusiboaren lehenetariko helburuak:
1. Hezkuntza-politika kalitateko eta
zuzentasuneko ikuspegi inklusibotik bideratzea.
2. Eskola kokatzen den ingurumeneko giza eta
hezkuntza komunitatearen zuzentasunean,barnehartzean eta elkarbizitza
demokratikoan oinarritzen diren hezkuntza eta curriculum-proiektuak sustatzea.
3. Eskola inklusiboa garatzea. Garatu
beharreko eskola inklusibo horretan, eskolarako laguntzasistema horrek gehitu
egingo du ikastetxeek ikasleen aniztasunari arrakastazerantzuteko duten
ahalmena.
4. Ikasgelako eta eskolaz kanpoko jardunek
ikasle guztiak parte hartzera bideratu eta sustatzea.
5. Ikas-irakasteko prozesuetan ikasleen
parte-hartzea sustatzea, horretan eskolako baliabideaketa komunitatea
inplikatuz, eta IKTek eskeintzen dituzten aukerak bultzatuz.
Aldi berean, 5 helburu hauek beste 5 DIMENTSIOETAN zehazten dira:
1. Kultura arteko hezkuntza.
2. Bizitzarako ezagutza eta trebetasunerako
hezkuntza.
3. Elkarbizitzarako eta bakerako hezkuntza.
4. Parekotasunerako hezkuntza ingurume
kaltetuetan.
5. Hezkuntza premia berezietan ikaskuntza
oztopoak gainditzeko hezkuntza.
- Planifikatu, antolatze taldeak sortu.
- Eskola edo zentroaren azterketa.
- Azterketa egin ondoren ikusiko dugu non ditugun hutsuneak. eta bertan hobetzeko plana egin.
- Hobekuntzak ezartzea.
- Egin dugun guztiaren ebaluazioa. Ondoren lehenengo etapara igaroko ginateke.
Aldi berean kontuan hartu behar dugu INDEX-aren helburua ez dela prozesu bat aurrera eramatea soilik, baizik eta aldaketak sortzea gizartean. Horregatik, beste hiru esparru proposatzen ditu prozesu honen bigarren etapan.
Baina hiru dimentsio horiek ez daude isolatuak, eta beste zenbait ataletan banatzen dira:
- KULTURA inklusiboa sortzea
- Komunitarea eraikitzea.
- Inklusio baloreak ezartzea
- POLITIKA inklusiboa sortzea:
- Guztientzako eskola sortzea.
- Aniztasuna zaintzeko laguntza entolatzea,
- PRAKTIKA inklusiboak sortzea:
- Ikaskuntza prozesua prestatzea,
- Baliabideak mobilizatzea.
Dimentsio eta atal horiek hezkuntza-zentroa hobetzeko plana egituratzeko eta berarentzako epígrafe nagusia izateko erabil daitezke.
Azkenik, PROZESU HONEN 2. ZATIA daukagu, non aurrera eraman beharreko pausuak zehazten dizkiguten:
No hay comentarios:
Publicar un comentario