domingo, 10 de noviembre de 2013

ESCUELAS INCLUSIVAS: APRENDER DE LA DIFERENCIA




IDAZLEA: Mel Ainscow

 

  • Eskola batek ez ditu desberdintasunak onartzen, baizik eta beraietaz ikasten duela.

  • Ez gara hasieratik hasi behar orain arte egindako guztiak alde batera utziz, baizik eta existitzen diren praktika onak ezagutu gure eskoletan txertatzeko.

  • Talde lana beharrezkoa da irakasleek besteen laguntza eta segurtasuna sentitzeko.

  • Eskola bat sortu behar dugu non partaide guztiek konpromiso bat hartzen duten eskolarekiko.

  • Gizarte bat sortu behar dugu non guztiok baloratuak eta baliagarriak  sentitzen garen.

  • Haurrak ez ditugu arazo bat bezalatzat ikusi behar, baizik eta ikasi eta aurrera egin dezaketen pertsonatzat.  Arazoa ez da soilik psikologikoa, soziala ere bada. 

ALDAKETEN BEHARRA:

  1.  Ez dugu talde osorako plangintzak egin behar, indibidualak baizik. Baldin badakigu pertsona bakoitza desberdina dela, plangintza desberdinak egin behar ditugu inklusioa guztientzat izan daitezen. 
  2.   Aurre ezagutzak bermatzea ezinbestekoa da, eskolan lan egiten duten pertsona guztiei formakuntza eskainiZ eta aldi berean gizarte osoari.
  3.  Aldaketak eman behar dira irakasleengan eta haiek aurrera eramaten duten funtzionamenduarengan. 
  4.  Ikas- komunitateak onuragarriak izan daitezke eskola eremuarentzako, guztiek bere tokia aurkitzen dutelako bertan. Guztiok daukagu zerbait irakasteko, guztiok gure tokia aurkitzen dugu. 
  5.   Ikasi eta menperatu behar dugu ikasleak ez direla arazoa, gizartea baizik 
  6.  Sormena sustatu behar dugu, metodologia berriak aurkitzeko. 
  7.   Guztion partaidetza ezinbestekoa da, ikasle, irakasle eta familiak bertan egon behar dute. 
  8.   Aurreiritziak alde batera utzi behar ditugu begirada irekiago bat izateko.

Testu originala: Escuelas inclusivas: aprender desde la diferencia.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario