IDAZLEA: Mel Ainscow
- Eskola batek ez ditu desberdintasunak onartzen, baizik eta beraietaz ikasten duela.
- Ez gara hasieratik hasi behar orain arte egindako guztiak alde batera utziz, baizik eta existitzen diren praktika onak ezagutu gure eskoletan txertatzeko.
- Talde lana beharrezkoa da irakasleek besteen laguntza eta segurtasuna sentitzeko.
- Eskola bat sortu behar dugu non partaide guztiek konpromiso bat hartzen duten eskolarekiko.
- Gizarte bat sortu behar dugu non guztiok baloratuak eta baliagarriak sentitzen garen.
- Haurrak ez ditugu arazo bat bezalatzat ikusi behar, baizik eta ikasi eta aurrera egin dezaketen pertsonatzat. Arazoa ez da soilik psikologikoa, soziala ere bada.
ALDAKETEN BEHARRA:
- Ez dugu talde osorako plangintzak egin behar, indibidualak baizik. Baldin badakigu pertsona bakoitza desberdina dela, plangintza desberdinak egin behar ditugu inklusioa guztientzat izan daitezen.
- Aurre ezagutzak bermatzea ezinbestekoa da, eskolan lan egiten duten pertsona guztiei formakuntza eskainiZ eta aldi berean gizarte osoari.
- Aldaketak eman behar dira irakasleengan eta haiek aurrera eramaten duten funtzionamenduarengan.
- Ikas- komunitateak onuragarriak izan daitezke eskola eremuarentzako, guztiek bere tokia aurkitzen dutelako bertan. Guztiok daukagu zerbait irakasteko, guztiok gure tokia aurkitzen dugu.
- Ikasi eta menperatu behar dugu ikasleak ez direla arazoa, gizartea baizik
- Sormena sustatu behar dugu, metodologia berriak aurkitzeko.
- Guztion partaidetza ezinbestekoa da, ikasle, irakasle eta familiak bertan egon behar dute.
- Aurreiritziak alde batera utzi behar ditugu begirada irekiago bat izateko.
Testu originala: Escuelas inclusivas: aprender desde la diferencia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario