· IDAZLEAK: Dra. Myrtha Chokler eta Lic. Noemí Beneito
Hona hemen artikuluaren idei nagusiak:
- Haurra bere osotasunean ulertu behar dugu eta ez izan beharko litzatekeenaren proiektu bat bezalatzat.
- Hipotoniaren definizioa: Tentsio edo tonu gutxitua, muskuluena bereziki.
- Tonuaren garrantzia:
o
Adierazpen ez berbalerako.
o
Mugimenduendako.
o
Gorputz eskemaren ezagupenerako.
o
Sozializazio prozesurako eta
norberaren irudia sortzeko.
- Haur batek mugimendu berriak egiten joateko ezinbestekoa da naturala den ingurugiro batean kokatzea eta ez sortzea bere eguneroko bizitzarekin erlaziorik ez dituzten mugimendu berriak.
HIPOTONIA DUEN HARRAREKIN LAN EGITEKO PLANTEAMENDUAK:
1.
Haurraren garapen estadioak
ezagutzea, estadio batetik bestera igarotzeko behar dituen estimuluak
ulertzeko, beti ere bere erritmoak errespetatuz.
2. Haurra segurua sentitu behar da
berrikuntzak bere kabuz egiteko, nahi duen denbora eta espazioa izango duela
ulertaraziz.
3.
Helduak erraztasunak eman behar
dizkio ikaskuntzak emateko, ingurugiro egoki bat sortuz.
4.
Familiari informatu behar zaio
haurrarentzat egokiak diren inguru, estimulu eta baliabideen inguruan, dituen
zailtasunak ahalik eta modu egokienean gainditzeko
JARRERAREN GARRANTZIA:
JARRERAREN GARRANTZIA:
Bere bizitzako lehenengo urteetan “decúbito-dorsal”
jarrera proposatzen du:
- Jarrera horrek aukera ematen dizkio bururaren kontrola izateko eta 180º-ko begirada izateko
- Aukera gehiago ematen dizkio ingurugiroarekin harremank izateko, bere eskuak eta hankak duten askatasunarengatik.
Aldiz, ez zaie hain egokia iruditzen "decúbito ventral" jarrera:
- Haurra buruz bera egoten denez gero, zailtasunak ditu listuak botatzeko eta egoera deseroso batean aurkitzen da ekintzak emateko.
- Normalean, igelaren jarrera hartzeko joera daukate, eta honek mugimenduen murrizpena sortzen du.
- Erlazio handia dauka lurzoruarekin, baina zailtasunak ditu mugimenduak egiteko eta ingurugiroarekin erlazionatzeko, bere kontaktua murriztuz.
Haur hauekin lan egiten dugunean ez dugu alde batera utzi behar afektua, horren beharra dutelako aurrera egiteko eta beraien beldurrar gainditzeko. Aldi berean, oso zaila da ariekta zehatzak sortzea hipotonia lantzeko, haur bakoitzak behar desberdinak dituelako eta bakarrik behaketa eta ikerketaren bidez lortuko ditugulako bakoitzaren beharrak asetzea.
Dokumentu originala: http://didacticaeducacioninfantil.wikispaces.com/file/view/myrtha_chokler_noemi_beneito_el_bebe_hipotonico.pdf/438766540/myrtha_chokler_noemi_beneito_el_bebe_hipotonico.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario